Logo Loading

رسانه موجان

دستور پخت ته چین مرغ رستورانی و خوشمزه!

دستور پخت ته چین مرغ رستورانی و خوشمزه!

ته چین مرغ یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است که علاوه بر زیبا کردن سفره، طعم بسیار لذیذی نیز دارد. این غذای محبوب، هم می‌تواند با مرغ تهیه شود و هم با گوشت؛ اما معمولا پخت این غذا با مرغ رواج بیشتری دارد. جالب است بدانید که طرز تهيه ته چين مرغ، بسیار آسان بوده و می‌توانید به راحتی آن را درست کنید.

در این مطلب قصد داریم، خوشمزه‌ترین طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی را با هم بررسی کنیم تا در نهایت شما بتوانید از طعم لذیذ این غذا لذت ببرید.

اگر به دنبال یک مرکز مورد اطمینان برای خرید مرغ و گوشت خانه خود هستید، می‌توانید به مزرعه موجان اعتماد کنید. ما تلاش می‌کنیم تا با ارائه محصولات تازه، سالم و تمیز، شما را به یکی از مشتریان همیشگی خود تبدیل کنیم.

مواد لازم برای پخت ته چین مرغ مجلسی

ته چین یکی از غذاهایی است که مواد اولیه خاصی ندارد و تقریبا می‌توان با مواد غذایی که در خانه وجود دارد، به راحتی این غذا را تهیه کرد. مواد لازم برای تهیه ته چین مرغ برای 4 نفر، شامل موارد زیر می‌شود:

  • کره: ۵۰ گرم
  • ماست: ۱ پیمانه
  •  زرشک: ۱۰۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد متوسط
  • برنج ایرانی: ۳ پیمانه
  • سینه مرغ: ۱ عدد کامل
  • زرده تخم مرغ: ۲ عدد
  • گلاب: ۱ قاشق غذا خوری
  • پودر قند: ۱ قاشق چای‌ خوری
  • زعفران دم کرده: ۴ قاشق چای خوری
  • روغن: به مقدار کافی و با توجه به ذائقه
  • خلال پسته: به مقدار کافی و با توجه به ذائقه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و دارچین: به مقدار کافی و با توجه به ذائقه

پیشنهاد مطالعه: یکی از دیگر غذاهایی که محبوبیت بالایی خصوصا در میان جوانان دارد، پاستاست. اگر می‌خواهید با بهترین روش پخت پاستا با سس قارچ آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به وبلاگ ما مراجعه کنید.


مواد لازم

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا سینه مرغ را همراه با آب در قابلمه ریخته و به اندازه کافی نمک و زردچوبه اضافه کنید. سپس یک پیاز متوسط را به چهار قسمت تقسیم کرده و به قابلمه مرغ اضافه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم اجازه دهید که آب مرغ تمام شود تا ادویه‌های اضافه شده به خوبی به خورد مرغ بروند. در نهایت پس از پخته شدن مرغ، آن را ریش ریش کرده و در یک ظرف جداگانه کنار بگذارید.

مرحله دوم: تهیه برنج

بهتر است برنجی که برای تهیه ته چین استفاده می‌کنید از قبل خیسانده باشید. سپس مقداری آب در قابلمه ریخته و اجازه دهید به جوش بیاید. پس از به جوش آمدن آب، برنج خیسانده شده را همراه با نمک و کمی روغن به آب در حال جوش اضافه کنید.

در این مرحله باید چند دقیقه صبر کرده و سپس برنج را تست کنید. اگر اطراف برنج نرم و مغز آن سفت بود، یعنی به اندازه کافی پخته است. در ادامه برنج را با آب ولرم آبکشی کرده و کنار بگذارید.


پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال یک رژیم متفاوت هستید که بتوانید به نتیجه دلخواه برسید، رژیم پالئو می‌تواند یکی از انتخاب‌های پیش‌روی شما باشد. برای آشنایی با تمامی نکات این رژیم، حتما محتوای مقاله رژیم پالئو را مطالعه کنید.


تهیه برنج برای ته چین مرغ

مرحله سوم: تفت دادن مرغ برای پخت ته چین مرغ

مقدار کمی روغن مایع داخل یک ماهیتابه ریخته و پس از داغ شدن آن، مرغ‌های ریش ریش شده را همراه با زردچوبه، دارچین و فلفل سیاه، درون ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا ادویه‌ها به خوبی به خورد مرغ بروند.

سپس مجددا مرغ‌ها را در ظرفی دیگر کنار بگذارید و این بار، زرشک‌ها را همراه با پودر قند کمی تفت دهید. لازم به ذکر است که زرشک‌ها را با شعله کمی باید تفت دهید تا نسوزند؛ تقریبا کمتر از یک دقیقه برای تفت دادن زرشک‌ها کافی است.

«نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که تمامی ادویه‌های عنوان شده، پیشنهادی هستند و شما می‌توانید با توجه به ذائقه و طبع غذایی‌تان، از ادویه‌های مختلفی استفاده کنید.»

مرحله چهارم: تهیه مایه ته چین

در این مرحله ابتدا باید یک کاسه بزرگ و یا یک طرف گود انتخاب کنید. سپس زرده تخم مرغ، گلاب و زعفران را در کاسه ریخته و چند دقیقه هم بزنید. در مرحله بعدی، ماست را اضافه کرده و به خوبی ترکیب کنید.

در پایان نیز برنج را به مایه ته چین اضافه کرده و مجددا هم بزنید تا کل برنج به مایه ته چین آغشته شود.


پیشنهاد مطالعه: استیک می‌تواند یک انتخاب عالی برای هر سفره‌ای باشد. اگر قصد تهیه این غذای خوشمزه را دارید، می‌توانید از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: استیک گوشت .


مایه ته چین مرغ

مرحله پنجم: پخت ته چین

در یک ماهیتابه نچسب به مقدار کافی روغن ریخته و سپس نصف مایه ته چین را کف ماهیتابه پخش کنید؛ سپس آن را با ته قاشق فشار دهید تا فشرده شود. در ادامه، مرغ‌ها و زرشک‌های تفت داده شده را در ماهیتابه بریزید و آن‌ها را به طور یکدست پخش کنید.

مواد باقی مانده را نیز در ماهیتابه بریزید؛ به طوریکه کاملا روی مرغ و زرشک‌ها را بپوشاند. می‌توانید چند تکه کره روی برنج قرار دهید تا برنج چرب و لذیذ شود. در آخر نیز درب ماهیتابه را بگذارید تا ته چین بپزد.

مرحله آخر: تزیین ته چین

طلایی و قهوه‌ای شدن دور ته چین مرغ و بلند شدن بخار از آن، بدین معناست که ته چین شما آماده است. آماده شدن ته چین معمولا بین ۴۵ الی ۱ ساعت زمان می‌برد.

پس از پخته شدن ته چین، آن را در یک بشقاب با اندازه مناسب برگردانید. در این مرحله می‌توانید با استفاده از زرشک تفت داده شده و خلال پسته، آن را با سلیقه شخصی خود تزیین کرده و یک ته چین مجلسی عالی تهیه کنید.

ترفندهای طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی

مانند هر غذایی، طرز پخت ته چین مرغ نیز فوت‌وفن‌هایی دارد که با انجام آن‌ها، غذایی لذیذتر خواهید داشت. برخی از نکاتی که باید در طرز تهیه ی ته چین مرغ رعایت کنید را می‌توانید در موارد زیر خلاصه کنید:

  • نوع ماست می‌تواند در طعم ته چین مرغ تاثیرگذار باشد. استفاده از ماست چیکده می‌تواند طعم این غذا را لذیذتر کند.
  • بسیاری از افراد در ته چین از تخم مرغ استفاده نمی‌کنند؛ اگر شما نیز مایل به استفاده از زرده تخم مرغ در غذا نیستید، می‌توانید این کار را نکنید.
  • با توجه به نوع قابلمه نچسب، ممکن است زمان پخت تا یک ساعت و نیم هم برسد. بنابراین عجله نکنید و اجازه دهید ته دیگ ته چین به خوبی برشته شود.
  • گوشت مرغی که برای پخت ته چین از آن استفاده می‌کنید، باید مغز پخت باشد و تفت دادن مرغ نیز برای اطمینان از این موضوع است. اما اگر مایل به تفت دادن مرغ نیستید، می‌توانید همان مرغ‌های پخته شده که ریش ریش کرده‌اید را به برنج اضافه کنید؛ این کار ایرادی ندارد. البته به شرطی که مرغ شما کاملا مغز پخت شده باشد. همچین در زمان اضافه کردن زرشک و مرغ‌ها به ماهیتابه، مقداری دارچین روی آن‌ها بریزید تا تفت ندادن مرغ‌ها جبران شود.

نکات مهم

سخن پایانی

امیدواریم که دستور پخت ته چین مرغ برای شما سودمند بوده باشد. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده سوالی داشتید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

نظر خود را بنویسید

پست های مرتبط

کلیدواژه مورد نظر خود را برای جستجو وارد نمایید.