Logo Loading

رسانه موجان

طرز تهیه پاستا با سس قارچ رستورانی فقط در 45 دقیقه!

طرز تهیه پاستا با سس قارچ رستورانی فقط در 45 دقیقه!

پاستا خصوصا پاستا با سس قارچ از غذاهایی است که توانسته جایگاه ویژه‌ای به عنوان یک غذای محبوب در میان ایرانیان پیدا کند. به طور کلی انواع مختلفی از پاستا در سراسر دنیا وجود وجود دارد اما به جرئت می‌توان یکی از بهترین آن‌ها را همراه با سس قارچ در نظر گرفت.

یکی از مهم‌ترین فواید این غذا، سریع بودن آن است؛ به طوری که شما تنها در 45 دقیقه می‌توانید از طعم آن در سفره خود لذت ببرید. در ادامه شما را با طرز تهیه پاستا با سس سفید قارچ آشنا خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

اگر در پاستای خود از گوشت استفاده می‌کنید، موجان می‌تواند تازه‌ترین و سالم‌ترین گوشت و محصولات پروتئینی را در اختیار شما بگذارد و دیگر شما نگرانی بابت سلامت و بهداشت محصولات خریداری شده نخواهید داشت.

مواد مورد نیاز برای تهیه پاستا با سس قارچ

  • 2 لیوان شیر
  • نمک به میزان لازم
  • 300 گرم قارچ خام
  • یک عدد سینه مرغ
  • 200 گرم پاستا خام
  • یک حبه سیر رنده شده
  • 2 قاشق غذاخوری آرد گندم و یا آرد سفید
  • پنیز پارمزان به میزان لازم و با توجه به ذائقه
  • ادویه دلخواه به میزان لازم و با توجه به ذائقه

مواد لازم برای طرز تهیه پاستا با سس سفید قارچ

طرز تهیه پاستا با سس قارچ

نکته‌ای که نیاز است در ابتدا در نظر داشته باشید این  است که روش‌های متفاوتی برای تهیه پاستا با سس سفید قارچ وجود دارد؛ اما هر کس با توجه به ذائقه و میل غذایی که دارد، می‌تواند این غذا را تهیه کند. در نتیجه اگر میلی به استفاده از مرغ ندارید، می‌توانید گوشت قرمز را جایگزین آن کنید؛ حتی شما می‌توانید به طور کامل گوشت و مرغ را حذف کرده و پاستا را بدون این مواد تهیه کنید؛ همه چیز وابسته به طبع غذایی شماست!


پیشنهاد مطالعه: یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اتهاب غذایی است. اگر شما هم با این مشکل مواجهید و به دنبال رژیم درستی هستید که این مشکل را تسهیل کند، پیشنهاد می‌کنیم حتما از محتوای مقاله غذاهای ضد التهاب استفاده کنید.


1. آماده سازی مرغ

در مرحله نخست باید مرغ را از قسمت وسط برش دهید تا به دو قسمت نازک‌تر تبدیل شود. سپس تکه‌های ایجاد شده را ب ادویه‌های موردنظر خود مانند نمک، فلفل، آویشن، پاپریکا و… آغشته کنید.

در مرحله بعدی، باید مرغ‌ها را با گوشت کوب بکوبید. سپس در یک ماهیتابه نسوز، روغن را داغ کرده و مرغ‌ها را در آن قرار داده و شعله را کم کنید تا مرغ‌ها مغز پخت شوند.

با برش دادن مرغ‌ها به اندازه 2 سانت، تکه‌های مرغ پاستا شما آماده خواهد بود.

آماده سازی مرغ

2. پخت پاستا

در یک قابلمه جادار مقداری آب همراه با نمک و روغن ریخته و منتظر بمانید تا جوش بیاید. سپس پاستاهای خام را به آب در حال جوش اضافه کنید. پاستا تا زمانی باید در آب قرار بگیرد که تنها مقداری نرم شده و قابل خوردن باشد؛ زیاد پختن آن باعث می‌شود تا در مراحل بعدی، له شوند.


پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال یک پیش غذای خوشمزه و متفاوت هستید، سوپ کلم بروکلی می‌تواند انتخاب جذابی باشد. برای پخت این وسپ خوش طعم حتما از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: سوپ کلم بروکلی .


3. پخت قارچ برای پاستا با سس قارچ

برای آماده کردن سس قارچ ابتدا باید آن‌ها را به ابعاد کوچکی تقسیم کرده و همراه با 10 گرم کره و کمی نمک روی اجاق قرار دهید. به یاد داشته باشید که شعله‌های گاز باید کم باشند تا قارچ‌ها بتوانند به آهستگی آب بیاندازند. پس از آب انداخت قارچ، حرارت را زیاد کنید تا آب تبخیر شده و قارچ سرخ شود.

پخت قارچ برای پاستا با سس قارچ

4. آماده کردن سس

ابتدا 30 گرم کره را داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید با حرارت ملایم آب شود. سپس آرد را کم‌کم به آن اضافه کرده و هم بزنید. اینکار را آنقدر ادامه دهید تا آدر و کره کاملا با یکدیگر مخلوط و یکدست شوند.

در ادامه، ابتدا حدود نصف لیوان شیر به ماهیتابه اضافه کنید و سریع هم بزنید تا آرد گلوله نشود. بعد از یکدست شدن مخلوط باقی مانده، شیر را اضافه کرده و دوباره هم بزنید. سپس حرارت گاز را ملایم کنید و سس را به آرامی با قاشق هم بزنید تا غلیظ شود؛ باید مراقب باشید که سس ته نگیرد.

پس از اینکه سس به غلظت دلخواه رسید، قارچ‌ها را به آن اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید ادویه دلخواه خود را نیز به سس قارچ اضافه کنید. بسیاری از افراد در این مرحله کمی سیر و یا پودر سیر به سس قارچ اضافه می‌کنند. سس را همراه با قارچ‌ها کمی به هم بزنید تا خوب با یکدیگر مخلوط شوند؛ سس قارچ شما آماده است.

5. مخلوط کردن پاستا با سس قارچ

پاستای پخته شده را داخل سس قارچ بریزید تا با هم مخلوط شوند. در این مرحله ۲ الی ۳ قاشق پنیر پارمزان نیز اضافه کنید. در نهایت مرغ‌ها را نیز داخل ماهیتابه بریزید تا به سس قارچ آغشته شوند. اما اگر مایل به اینکار نیستید، می‌توانید در انتهای کار مرغ‌ها را روی پاستا با سس قارچ قرار دهید.

در نهایت پاستا را داخل ظرف مورد نظر خود بریزید. می‌توانید از پنیر پارمزان و سبزیجاتی مانند ریحان، گوجه گیلاسی و زیتون سیاه برای تزیین ظرف استفاده کنید.

مخلوط کردن پاستا

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب عنوان شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشد تا بتوانید از طعم بی‌نظیر این غذا لذت ببرید. چنانچه در مورد هر یک از مراحل سوالی داشتید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

نظر خود را بنویسید

پست های مرتبط

کلیدواژه مورد نظر خود را برای جستجو وارد نمایید.