Logo Loading

رسانه موجان

بهترین طرز تهیه سوپ کلم بروکلی خوشمزه رستورانی!

بهترین طرز تهیه سوپ کلم بروکلی خوشمزه رستورانی!

سوپ می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای پیش غذا باشد. این غذای سبک، سالم و خوشمزه، انواع مختلفی و طرفداران بسیاری دارد؛ اما نه مطمئنا برای یک وعده غذایی! یکی از لذیذترین انواع سوپ که محبوبیت بالایی نیز دارد، سوپ بروکلی است.

به طور کلی به دلیل اینکه کلم بروکلی منبع سرشاری از کلسیم و فیبر است، خواص زیادی برای معده، روده و استخوان‌ها دارد. شما می‌توانید کلم بروکلی را در سالاد، غذا و هم در سوپ استفاده کرده و از خواص بی‌شمار آن بهره‌مند شوید. در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه سوپ بروکلی آشنا کنیم. اگر تا به حال درست کردن این سوپ را امتحان نکرده‌اید، حتما از آن استفاده کنید.

در کنار سبزیجات، بدن ما به پروتئین و مواد گوشتی نیز نیاز دارد تا بتواند به بهترین شکل، به فعالیت‌های خود ادامه دهد. مزرعه موجان با اهمیتی که برای سلامتی و تندرستی مشتریان خود قائل است، همواره بهترین و تازه‌ترین محصولات را در اختیار شما می‌گذارد تا دیگر نگرانی بابت سلامت غذایی خود و عزیرانتان نداشته باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ کلم بروکلی

  • آب: دو لیتر
  • پیاز: یک عدد
  • شیر: یک پیمانه
  • کره: هشتاد گرم
  • کلم بروکلی: یک کیلوگرم
  • ماست: سه چهارم پیمانه
  • آرد سفید: یک دوم پیمانه
  • آب لیموی تازه: یک قاشق چایخوری
  • آویشن: به میزان لازم و با توجه به طبع غذایی

پیشنهاد مطالعه: اگر باردار هستید و به دنبال یک رژیم غذایی خاص هستید، می‌توانید با مراجه به وبلاگ موجان، مقاله رژیم بارداری را مطالعه کنید تا بدانید از چه مواد غذایی باید در روز استفاده کنید.


طرز تهیه سوپ کلم بروکلی

اگر تمامی این مواد را آماده کردید، زمان آن است که به سراغ آموزش طرز تهیه این سوپ خوشمزه برویم تا با امتحان کردن آن، دیگر دغدغه‌ای بابت پیش غذاها نداشته باشید.

آماده کردن کره

قابلمه متوسطی را بداشته و کره را داخل آن بریزید. سپس قابلمه را روی شعله ملایم گاز بگذارید تا کره کاملا ذوب شود.

سرخ کردن پیاز برای تهیه سوپ کلم بروکلی

در این مرحله باید پیاز را خرد کرده و داخل کره ریخته و تفت دهید تا زمانیکه کاملا نرم شود؛ پینشهاد می‌کنیم پیازها را به اندازه‌ای خرد کنید که نه بسیار برگ باشند و نه بسیار کوچک؛ به عبارتی دیگر، زیر زبان کاملا حس شوند ولی ظاهر سوپ کلم بروکلی را از بین نبرند.

سرخ کردن پیاز

آماده کردن آرد

وقتی که پیاز نرم شد، آرد را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا بوی خامی آن از بین برود.

اضافه کردن کلم بروکلی

کلم بروکلی را تمیز شسته و خرد کنید. سپس آن را به همراه آب، آویشن و آب لیموی تازه به مواد داخل قابلمه اضافه کرده و هم بزنید. اجازه دهید این مواد حدودا یک ربع با هم بجوشند.

مخلوط کردن مواد برای تهیه سوپ کلم بروکلی

بعد از یک ربع، قابلمه را از روی شعله برداشته و مواد داخل آن را در مخلوط کن ریخته و با هم میکس کنید تا کاملا له شوند.

مخلوط کردن مواد برای تهیه سوپ کلم بروکلی

اضافه کردن شیر و ماست

مواد ترکیب شده را دوباره داخل قابلمه بریزید و شیر و ماست را به آن اضافه کنید و روی حرارت بگذارید.

سرو کردن سوپ کلم بروکلی

سوپ بروکلی شما آماده است! بعد از گرم شدن سوپ می‌توانید آن را در ظرف زیبایی سرو کرده و با کلم بروکلی‌های تازه تزئین کنید.

جمع بندی

سوپ یکی از سالم‌ترین، ساده‌ترین و در عین حال مقوی‌ترین غذاهاست. در این مطلب سعی کردیم ساده‌ترین طرز تهیه سوپ کلم بروکلی را به ساده‌ترین شکل باهم برررسی کنیم. طبیعتا شما در این دستور پخت، می‌توانید بر اساس سلیقه و ذائقه خود، موادی را اضافه کرده یا از آن کم کنید. برای مثال بسیاری از افراد شیر دوست نداشته و نمی‌توانند آن را به درستی هضم کنند. در نتیجه می‌توانند به راحتی شیر و ماست را از دستور پخت حذف کنند.

امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و کمک کرده باشد، طعمی جدید را به سفره غذایی خود وارد کنید. با اینحال اگر در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

نظر خود را بنویسید

پست های مرتبط

کلیدواژه مورد نظر خود را برای جستجو وارد نمایید.