Logo Loading

رسانه موجان

طرز تهیه لازانیا گوشت خوشمزه و لذیذ رستورانی

طرز تهیه لازانیا گوشت خوشمزه و لذیذ رستورانی

غذاهای فرنگی به یکی از پراستقبال‌ترین غذاها در ایران به خصوص در میان نسل جوان تبدیل شده است. این غذاها به دلیل تنوعی که دارند، جای محکمی در میان خانواده‌ها پیدا کرده است. در این میان، یکی از معروف‌ترین غذاهای ایتالیایی لازانیا گوشت است. غذای لذیذی که در همه جای دنیا طرفدار داشته و انواع مختلفی از آن در خانه‌ها و رستوران‌ها پخته می‌شود.

این غذای خوشمزه از خانواده پاستا و یکی از قدیمی‌ترین آن‌هاست که به شکل ورقه‌ای و لایه‌های روی هم پخته می‌شود که میان این لایه‌ها مواد غذایی مختلف براساس ذائقه و تمایل افراد قرار می‌گیرد.

بر اساس مواد غذایی که با لایه‌های پاستا ترکیب می‌شوند، این غذا را می‌توان به انواع مختلفی تقسیم کرد؛ از جمله لازانیا با گوشت، مرغ، سبزیجات، مرغ و بادمجان و… .

در این مقاله قصد داریم طرز تهیه لازانیا گوشت را با هم بررسی کنیم. اگر تا به حال این غذای فوق‌العاده خوشمزه را با گوشت در خانه امتحان نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

یکی از رازهای خوشمزه شدن هر غذایی، مواد اولیه آن است. در این دستور غذایی نیز، کیفیت گوشت مصرفی شما، حرف اول را می‌زند. شما برای خرید گوشت تازه و سالم می‌توانید به موجان فود اعتماد کرده و باکیفیت‌ترین محصول بازار را در سریع‌ترین زمان ممکن، تهیه کنید.

لازانیا گوشت

مواد لازم برای تهیه لازانیا با گوشت

  • سیر: دو حبه
  • کره: 40 گرم
  • پیاز: یک عدد
  • قارچ: 350 گرم
  • شیر: سه پیمانه
  • پنیر پیتزا: 600 گرم
  • ورقه لازانیا: 400 گرم
  • رب: 3 قاشق غذاخوری
  • آرد سفید: یک چهارم پیمانه
  • گوشت چرخ کرده: 400 گرم
  • آویشن، نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

مواد لازم

طرز تهیه لازانیا گوشت

پس از اینکه مواد غذایی فوق را آماده کردید، زمان آن است که براساس دستورالعمل زیر مراحل را به ترتیب پیش ببرید تا به خوشمزه‌ترین نتیجه برسید.

  1. آماده‌سازی سس

در ابتدایی‌ترین مرحله باید سس را آماده کنیم. برای این کار، آرد سفید را داخل یک ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم به آرامی تفت دهید. دقت داشته باشید که در این مرحله رنگ آرد تغییر نکرده و تنها باید بوی خامی آن از بین برود.

  1. اضافه کردن آرد

کره را به آرد اضافه کرده و صبر کنید تا کاملا آب شود. سپس شیر را آرام و مرحله‌به‌مرحله به ترکیب آرد و کره اضافه کنید. بعد از هر مرحله، ترکیب را خوب هم بزنید تا آرد گلوله نشود.

تلاش کنید تا زمان یکدست شدن سس، آن را به طور مداوم هم بزنید. به یاد داشته باشید که در این مرحله سرعت عمل شما اهمیت زیادی دارد. در نهایت پس از اینکه سس یکدست شد،‌ فلفل و نمک را اضافه کرده و کم‌کم ظرف را از روی حرارت بردارید.

آماده کردن سس

  1. پخت قارچ‌ها

نوبت قارچ‌هاست. قارچ‌ها را به حالت ورقه‌ورقه در آورده و سپس آن‌ها را در یک ماهیتابه نچسب بریزید. با کمی روغن و حرارت ملایم، قارچ‌ها را تفت دهید.

در مورد قارچ سلیقه‌ها متفاوت است. اگر مي‌خواهید قارچ به طور کامل پخته شود، باید این نکته را نیز درنظر بگیرید که این ماده غذایی آب می‌اندازد و در نتیجه پخت آن ممکن است مدت زمان بیشتری به طول بیانجامد.

«به هیچ وجه قارچ‌ها را همراه با آب آن در مواد لازانیا نریزید. این باعث خمیر شدن لایه‌های لازانیا می‌شود. اجازه دهید، آب قارچ، به طور کامل بخار شده و یا پیش از مخلوط کردن، آن را از صافی رد کنید.»

  1. اضافه کردن گوشت

پیاز را داخل ماهیتابه رنده کرده و در روغن تفت دهید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که رنگ آن طلایی شود. پس از طلایی شدن پیازها، بلافاصله گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و آن را هم بزنید تا به مرور رنگ آن تغییر کند.

  1. اضافه کردن ادویه‌ها

سیر، طعم و عطر بی‌نظیری به غذا اضافه می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم حبه‌های سیر را رنده کنید و به گوشت چرخ کرده اضافه کرده و هم بزنید. به ترتیب رب، پودر آویشن و زردچوبه را اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید.

  1. پختن ورقه‌های لازانیا گوشت

یک قابلمه بردارید و ورقه‌های لازنیا را طبق دستور روی بسته‌بندی در آن پخته و آبکش کنید. برای اینکه ورقه‌ها بعد از آبکش کردن به هم نچسبند، می‌توانید آن‌ها را توی یک ظرف آب ولرم نگه دارید.

پخت ورقه لازانیا گوشت

  1. آماده سازی برای پخت

ظرف پیرکس را آماده کنید! یک لایه از سس بشامل که در ابتدا تهیه کردید، کف ظرف بریزید. روی آن یک ورقه لازانیا قرار داده و بعد یک لایه از مخلوط گوشت و قارچ، یک لایه دیگر سس بشامل و یک لایه پنیر پیتزا بگذارید.

همین ترتیب را تا زمانی تکرار کنید که ظرف پر شود. لایه آخر ظرف را سس بشامل بریزید و روی آن را با پنیر پیتزای رنده شده پر کنید.

  1. قرار دادن در فر

فر را گرم کرده و روی ظرف لازانیا را با یک فویل خوب بپوشانید. حتما چند سوراخ کوچک روی فویل ایجاد کنید تا هوا بتواند به خوبی جریان پیدا کند. سپس ظرف را به مدت چهل دقیقه داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد بگذارید.

ده دقیقه آخر در فر را باز کرده و به آرامی فویل را از روی ظرف بردارید. سپس مجددا ظرف را داخل فر گذاشته و گریل فر را نیز روشن کنید. هدف از این کار این است که قسمت رویی لازانیا خوب برشته و طلایی شود.

گذاشتن غذا در فر



پیشنهاد مطالعه: یکی از دیگر غذاهایی که طرفداران زیادی دارد، سالاد مرغ و قارچ است که می‌تواند به عنوان یک وده کامل نیز مورد استفاده قرار گیرد. اگر می‌خواهید با طرز پخت سالاد مرغ و قارچ آشنا شوید، با مراجعه ه وبلاگ موجان فود، مقالات ما را مطالعه کنید.



سخن پایانی

لازانیا گوشت شما آمده سرو کردن است. بهتر است بگذارید کمی سرد شود و بعد به تقسیم کردن آن با استفاده از چاقو بپردازید تا لایه‌ها کشیده و خربا نشوند.

امیدواریم که این دستور پخت سفره شما را لذیذ کرده باشد. چنانچه در مورد هر یک از مراحل سوالی دارید و یا موضوعی وجود دارد که تمایل دارید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

نظر خود را بنویسید

پست های مرتبط

کلیدواژه مورد نظر خود را برای جستجو وارد نمایید.