Logo Loading

رسانه موجان

آموزش طرز تهیه سالاد مرغ و قارچ خوشمزه و مقوی در 1 ساعت

آموزش طرز تهیه سالاد مرغ و قارچ خوشمزه و مقوی در 1 ساعت

سالاد یکی از پرطرفدارترین غذاها در سراسر دنیاست؛ مخصوصا اگر به دنبال کاش وزن و یا رژیم غذایی درستی باشید. تقریبا هر کشوری با توجه به طبع مردمانش، سالادهای مخصوص به خود دارند که برخ از آن‌ها شانس آن را داشته‌اند که در سراسر دنیا مورد استقبال قرار گرفته و همه آن را بشناسند. سالاد مرغ و قارچ یکی از شناخته‌ترین سالادهایی است که در ایران نیز بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

ترکیب مرغ و قارچ در اکثر غذاها معمولا نتیجه‌ای لذیذ و دوست‌داشتنی داشته است؛ از پیتزا گرفته تا ساندویچ و حتی سوپ. غذاهایی با ترکیب مرغ و قارچ همیشه محبوب و خواستنی بوده و ارزش غذایی بالای آن‌ها نیز موجب شده است تا افراد تمایل بیشتری به استفاده از آن نشان دهند. این سالاد، به عنوان پیش‌غذا و حتی غذای اصلی مصرف شده و به دلیل استفاده از مواد مفید و پرخاصیت در رژیم‌های غذایی مختلف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین روش طرز تهیه سالاد مرغ و قارچ آشنا کنیم تا شما هم به یکی از طرفداران همیشگی این غذا تبدیل شوید.

اگر شما هم جزو طرفداران سالاد بوده و از دستورهای غذایی جدید استقبال می‌کنید، با ما همراه باشید. همچنین اگر تا به حال مزه این سالاد را نچشیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما یک بار هم شده آن را امتحان کنید تا به یکی از طرفداران پروپا قرص آن تبدیل شوید.

سالاد قارچ و مرغ

مواد لازم برای تهیه سالاد مرغ و قارچ

  1. قارچ: نیم کیلو
  2. سینه مرغ: یک عدد
  3. نمک: به مقدار لازم
  4. فلفل دلمه‌ای: چهار عدد
  5. سس مایونز: به مقدار لازم
  6. آب مرغ: سه قاشق غذاخوری
  7. کنسرو ذرت: چهار قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد قارچ و مرغ

درست است که برای تهیه سالاد قارچ و مرغ دستورالعمل‌های متفاوتی وجود دارد اما با اینحال همه به دنبال بهترین، ساده‌ترین و خوش‌مزه‌ترین آن هستند. روشی که در ادامه عنوان می‌کنیم از بهترین دستور پخت‌های این غذای کامل، مقوی و خوش طعم است.

طرز تهیه

مرحله اول؛ پخت مرغ

در مرحله اول باید ابتدا قابلمه‌ای را از آب پر کرده و سینه مرغ را داخل آن بگذارید. سپس یک عدد پیاز با اندازه متوسط را پوست کنده و کنار مرغ داخل قابلمه بگذارید.

«استفاده از پیاز نصفه در کنار مرغ در زمان پخت، باعث می‌شود مرغ طعم بهتری بگیرد و مزه زهم ندهد.»

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا مرغ به مرور بپزد. پس از اینکه مرغ به صورت کامل پخت، آب قابلمه را در ظرفی خالی کرده و نگه دارید. پس از اینکه مرغ سرد شد، با استفاده از یک چاقوی تیز، مرغ را به قطعاتی تقسیم کنید. همچنین می‌توانید مرغ را با دست به حالت ریش ریش دربیاورید.

مرحله دوم طرز تهیه سالاد مرغ و قارچ

فلفل‌های دلمه‌ای را خوب شسته و سپس با استفاده از چاقو آن را به شکل نوارهای باریک خرد کنید.

خرد کردن فلفل دلمه ای

مرحله سوم؛ کنسرو ذرت

در این مرحله باید کنسرو ذرت را به مدت بیست دقیقه بجوشانید. سپس درب کنسرو را باز کرده و محتویاتش را برای استفاده آماده کنید. 

مرحله چهارم؛ پخت قارچ

قارچ‌ها را به دقت بشویید و بعد با چاقو به حالت ورقه ورقه خرد کنید. سپس آن‌ها را داخل قابلمه‌ای پر آب ریخته و بگذارید به مدت ده دقیقه روی شعله ملایم اجاق گاز بپزد تا کمی نرم شود. در نهایت آن‌ها را آبکش کنید. 

مرحله پنجم؛ ترکیب مواد

مقداری روغن داخل یک ماهیتابه ریخته و صبر کنید تا روغن کمی داغ شود تا بتوانید فلفل دلمه‌ای‌ها را تفت دهید. وقتی فلفل‌ها به حالت پخته درآمدند، ذرت، تکه‌های قارچ و مرغ را به آن اضافه کنید.

«به یاد داشته باشید که مدت زمان ده دقیقه تا یک ربع برای تفت دادن این مواد کافی است.»

ترکیب مواد برای پخت سالاد مرغ و قارچ

مرحله ششم پخت سالاد مرغ و قارچ

در این مرحله از پخت سالاد قارچ و مرغ  باید سس مایونز را با مقداری از آب مرغی که نگه داشته بودید، مخلوط کرده و هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. سپس این سس را به مواد داخل ماهیتابه اضافه کرده و حسابی هم بزنید تا همه مواد به سس آغشته شوند. 

مرحله هفتم؛ سرو سالاد

سالاد را داخل ظرفی زیبا سرو کرده و روی میز بگذارید. برای تزئین سالاد می‌توانید از موادی مانند هویج، زرشک و کاهو استفاده کنید.

سخن آخر

دستورالعمل‌های متفاوتی برای تهیه سالاد مرغ و قارچ وجود دارد که عمده تفاوت آن‌ها در تعداد و نوع مواد استفاده شده در آن است. هر آشپزی می‌تواند بر اساس سلیقه و خلاقیت خود و ذائقه میهمانانش این سالاد را به روش خود درست کند. طبیعتا قانون سفت و سختی در تهیه غذا، به ویژه سالادها، وجود ندارد و آشپزی همواره پذیرای انواع خلاقیت و مانور بوده است.

مثلا استفاده از آویشن، سرکه بالزامیک، پیازچه، سیر، پاپریکا، روغن زیتون، هویج و… نیز در تهیه این سالاد مرسوم بوده و هرکدام می‌توانند طعم و کیفیتی خاص به آن اضافه کنند. مهم این است که سعی کنیم در تهیه انواع سالاد، از مفیدترین و مقوی‌ترین مواد غذایی استفاده کنیم. در نهایت شما می‌توانید این سالاد را با توجه به رژیم غذایی و ذائقه خود و خانواده‌تان و به شکلی که می‌پسندید، آماده کنید.

در این نوشته تلاش کردیم شکلی اصولی و ساده از طرز تهیه سالاد قارچ و مرغ را با استفاده از مواد اولیه ضروری با هم بررسی کنیم. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد. چنانچه در مورد موضوعی با سوال مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت در میان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

نظر خود را بنویسید

پست های مرتبط

کلیدواژه مورد نظر خود را برای جستجو وارد نمایید.