Logo Loading

رسانه موجان

پیکر تراشی چیست ؟ آیا پیکر تراشی می‌تواند کمک کننده باشد؟

پیکر تراشی چیست ؟ آیا پیکر تراشی می‌تواند کمک کننده باشد؟

عمل پیکر تراشی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟ اگر طرفدار ورزش و رژیم‌های سخت غذایی نیستید و یا تمایل دارید که تنها یک قسمت از بدن‌تان لاغر شود، پیکرتراشی راه حل طلایی شماست.

در این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با مزایا و عوارض پیکر تراشی آشنا کرده و انواع مختلف این عمل را نیز مورد بررسی قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

این عمل مانند هر عمل زیبایی دیگری می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌های جدی به بدن شو. در نتیجه تا زمانیکه واقعا به آن نیاز ندارید، آن را انجام ندهید. یکی از روش‌هایی که می‌تواند شما را نسبت به این عمل بی‌نیاز کند، استفاده از مواد غذایی سالم و تازه است. اگر به دنبال بهترین مرکز محصولات پروتئینی هستید تا محصولات تازه و باکیفیت دریافت کنید، صنایع غذایی موجان می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.

عمل پیکر تراشی

عمل پیکر تراشی چیست؟

به طور کلی، به تمامی روش‌های تهاجمی و غیر تهاجمی که با کمک آن‌ها، قسمت‌های مختلف بدن لاغر می‌شود، پیکر تراشی گفته می‌شود. در این عمل، چربی‌های قسمت مورد نظر از بدن خارج شده و باعث می‌شود تا عضو مشخص شده به دلخواه موردنظر فرد شکل داده شود.

لازم به ذکر است که این روش بیشتر برای افرادی با توده بدنی بین ۲۰ الی ۳۵ مناسب بوده و همچنین بهترین روش برای لاغری سریع پایین تنه است. به عبارتی دقیق‌تر شما با کمک پیکرتراشی، می‌توانید در عرض چند ساعت، چندین کیلو چربی را از بدن خود خارج کرده و به اندام ایده‌آل خود برسید.

از متداول‌ترین تکنیک‌های این عمل می‌توان به روش‌های زیر اشاره کرد:

  • اولترازد
  • لیپولیزر
  • لیپوست
  • بادی جت
  • لیپوماتیک
  • کرایولیپولیز
  • ابدومینوپلاستی

پیشنهاد مطالعه: در این قسمت از شاخص توده بدنی صحبت شد؛ آیا با این اصطلاح آشنایید؟ آیا می‌دانید چگونه محاسبه می‌شود؟ برای آشنایی کامل با این شاخص و اندازه‌گیری آن، می‌توانید از محتوای مقاله نحوه محاسبه bmi در وبلاگ موجان استفاده کنید.


پیکر تراشی چیست

روش لیپوماتیک 

لیپوماتیک، یکی از انواع روش‌های جراحی زیبایی برای از بین بردن چربی‌های اضافی و سلولیت بدن است که در حال حاضر به عنوان یکی از روش‌های محبوب برای لاغری شناخته می‌شود.

در میان روش‌های مختلف پیکر تراشی، لیپوماتیک یکی از روش‌های ایمن محسوب است و ریسک کم‌تری نسبت به دیگر روش‌ها دارد. در این روش، شکستن و مکش چربی‌ها بسیار متفاوت و پیشرفته‌تر از تکنیک‌هایی مانند لیپوساکشن است. به همین دلیل، در آن آسیب بافتی کاهش پیدا کرده و چربی‌های باقی مانده در زیر پوست، به صورت یکنواخت و طبیعی باقی می‌مانند؛ البته این مورد به مهارت پزشک شما نیز بستگی دارد.

در لیپوماتیک، در موضع مورد نظر، برش بسیار کوچکی ایجاد شده و سپس یک لوله باریک وارد ناحیه برش داده شده می‌شود. سپس با فرستادن امواج و لرزش این لوله، بافت چربی ناحیه تخریب می‌شود.

در ادامه نیز چربی‌های تخریب شده با استفاد از مکش از بدن خارج می‌شوند. در ادامه اگر فرد قصد داشته باشد، می‌تواند چربی‌های خارج شده از بدن را به نقطه دیگری از بدن خود تزریق کند.

«بسیاری از افراد بعد از خارج کردن چربی شکم یا ران، آن را به گونه و یا صورت خود تزریق می‌کنند و با یک تیر دو نشان می‌زنند، هم لاغر می‌شوند و هم زیباسازی می‌کنند.»

پیکر تراشی با لیپوست

لیپوست در واقع همان لیپوماتیک است که با دستگاه‌های پیشرفته و جدیدتری انجام می‌شود. در این عمل نیز برش کوچکی در ناحیه مورد نظر ایجاد شده و با استفاده از لرزش و حرکت رفت و برگشت لوله کانولا، چربی ناحیه مورد نظر تخلیه می‌شود.

تنها تفاوت این است که در این روش، برش‌های ایجاد شده روی شکم کوچک‌تر هستند؛ به اندازه ۲ الی ۴ میلی متر.

روش لیپولیزر

لیپولیزر نیز یکی از روش‌های پیکر تراشی است که در آن از دستگاه لیزر لیپولیز استفاده شده و به همین دلیل به نام لیپولیزر مشهور شده است. در لیپولیزر، همانند لیپوماتیک، برش کوچکی در موضع مورد نظر ایجاد شده، لوله باریک وارد بدن می‌شود و با فرستادن امواج، باعث تخریب بافت چربی می‌شود. در نهایت نیز با استفاده از مکش، چربی‌های تخریب شده از بدن خارج می‌شوند.

تفاوتی که لیپولیزر با لیپوماتیک دارد، این است که در لیپولیزر امواج فرستاده شده، گرما ایجاد کرده و باعث آب شدن چربی می‌شوند. به همین دلیل امکان تزریق دوباره‌ی چربی به بدن وجود ندارد.


پیشنهاد مطالعه: یکی از دیگر روش‌هایی که شما را نسبت به این عمل‌ها بی‌نیاز می‌کند، استفاده از رژیم‌های گوناگون است. یکی از رژیم‌هایی که امروزه مورد توجه افراد قرار گرفته، رژیم دوکان است که برای آشنایی با آن پیشنهاد می‌کنیم، محتوای لینک مقابل را مطالعه کنید: رژیم دوکان .


روش لیپولیزر

روش ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی که با نام تامی تاک نیز شناخته می‌شود، یکی از روش‌های کاملا تهاجمی در پیکر تراشی محسوب می‌شود که تنها برای شکم قابل انجام است. در این روش پوست و چربی اضافه شکم از ناحیه تحتانی تا میانی حذف شده و در نهایت شلی و افتادگی شکم برطرف می‌شود.

ابدومینوپلاستی دو نوع کامل و مینی دارد. در نوع کامل، برش بزرگی در ناحیه تحتانی شکم ایجاد شده و تمام قسمت افتاده و شل شده‌ی شکم از جمله پوست و چربی‌ها برش داده می‌شوند.

در روش ابدومینوپلاستی مینی، برش کوچکی در شکم ایجاد و در نهایت چربی‌های اضافه به همراه میزان کمی از پوست شکم برداشته می‌شوند. در روش مینی، جای ناف نیز تغییری نخواهد کرد.

در نهایت در هردو روش این عمل، شکم صاف و سفت می‌شود.


پیشنهاد مطالعه: اگر به دلیل تغذیه نامناسب، می‌ترسید که به سوء تغذیه دچار شده باشید، می‌توانید با مطالعه مقاله علائم سوء تغذیه به خوبی با تمام آنچه باید در مورد این بیماری بدانید، آشنا شوید.


پیکر تراشی با بادی جت

بادی جت یکی از روش‌های جدید لیپوساکشن است که در آن برای از بین بردن چربی‌ها، از آب استفاده می‌کند. در این روش به جای لرزش و فرستادن امواج و لیزر، از آب استفاده می‌شود.

به عبارت دیگر، در بادی جت برای تخریب بافت چربی از ضربه‌های آرام آب به آن‌ها استفاده شده و همین موضوع باعث می‌‌شود میزان کبودی و نقاهت پس از انجام عمل کمتر باشد. به عبارتی دیگر می‌توان عنوان کرد که بادی جت نوع ملایم لیپوساکشن است.

پیکر تراشی با بادی جت

کرایولیپولیز

برعکس تمامی روش‌هایی که تا کنون بررسی کردیم، پیکر تراشی با کرایولیپولیز باعث آب شدن چربی نمی‌شود. در این روش، برای از بین بردن سلول‌های چربی از دمای انجماد استفاده می‌شود.

در واقع در کرایولیپولیز، سلول‌های چربی به انجماد رسیده، سلول‌های یخ زده به مرور کوچک شده و طی چندماه، از طریق کبد از بدن دفع می‌شوند. لازم به ذکر است که سرمای ایجاد شده به هیچ یک از نقاط دیگر بدن آسیب نمی‌رساند و بنابراین پوست بدن و دیگر سلول‌های اطراف، امن می‌مانند.

روش اولترازد

اولترازد نیز یکی از روش‌های پیکر تراشی است که شباهت‌های زیادی با لیپوماتیک دارد. در این روش نیز با استفاده از امواج، چربی‌های بدن فرد تخریب و از پوست جدا شده و در نهایت نیز تخلیه می‌شوند.

تفاوتی که میان این روش‌ها وجود دارد، تکنولوژی جدیدتر دستگاه‌هاست که به گفته برخی باعث کوتاه شدن دوره نقات و کبودی کمتر بدن می‌شوند.

روش اولترازد

مزایای عمل پیکر تراشی چیست؟

  • با استفاده از این عمل می‌توانید راه چندماهه و حتی چند ساله را در عرض چند ساعت طی کنید.
  • اعتماد به نفس شما به دلیل رسیدن به فرم دلخواه و زیبای بدن به شکل چشم‌گیری افزایش می‌یابد.
  • با انجام آن دیگر سختی‌های پروسه لاغری مانند رژیم‌های طاقت فرسا، کمبود ویتامین‌ها، ریزش مو، شل شدگی و افتادگی پوست و… را تجربه نخواهید کرد.
  • اصولا پزشکان توصیه می‌کنند افرادی که میزان زیادی از وزن خود را از دست داده‌اند، برای لاغری کامل از پیکر تراشی استفاده کنند تا پوست و فرم بدن ظاهر خوبی پیدا کند.
  • بهترین روش برای افرادی که از بدن خود راضی هستند اما تمایل دارند که اندام مشخصی از بدنشان لاغرتر شود؛ به عبارتی این روش، بهترین گزینه برای لاغری موضعی است.

عوارض پیکرتراشی

به طور کلی کبودی، تورم، ترشح‌های زرد رنگ (خونابه)، احساس درد و بی‌حسی در ناحیه عمل شده عادی است و با گذشت زمان رفع می‌شود. اما یکی از مهم‌ترین عوارض پیکرتراشی لاغری، می‌تواند آمبولی باشد.

آمبولی چربی، ریوی و آمبولی کامل، از خطرناک‌ترین عوارض جانبی پیکر تراشی هستند که می‌توانند باعث سکته مغزی سکته قلبی و مرگ افراد شوند. البته این عارضه در درصد کمی از افراد رخ می‌دهد و شخص باید سریعا به بیمارستان منتقل شود.

مضرات پیکر تراشی

مراقبت‌های بعد از عمل

با توجه به نوع پیکر تراشی و همچنین محل انجام آن، مراقبت‌های بعد از عمل، می‌تواند متفاوت باشد؛ اما به طور کلی بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • مراقبت از پانسمان زخم ایجاد شده
  • اجتناب از تحرک و حرکت‌های سنگین
  • عدم استعمال دخانیات و مشروبات الکلی
  • استفاده از گن‌های توصیه شده توسط پزشک
  • عدم مصرف قرص و دارو بدون مشورت با پزشک
  • دریافت مسکن در صورت احساس درد از پزشک معالج
  • استفاده از آبمیوه‌های طبیعی و غذاهای نرم در روز‌های اول عمل
  • عدم استفاده از استخر، سونا، جکوزی و وان آب ترجیحا تا یک ماه
  • عدم مصرف نمک و ادویه در دوران نقاهت؛ زیرا باعث افزایش تورم می‌شوند.

سخن پایانی

در این ماله تلاش کردیم تا با هم بررسی کنیم که عمل پیکر تراشی چیست، چه انواعی دارد و شما را با چه مزایا و معایبی مواجه می‌کند. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشند.

چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

نظر خود را بنویسید

پست های مرتبط

کلیدواژه مورد نظر خود را برای جستجو وارد نمایید.