Logo Loading

رسانه موجان

پخت انواع غذا با مرغ| غذاهای ایرانی با مرغ؛ ساده و متنوع

پخت انواع غذا با مرغ| غذاهای ایرانی با مرغ؛ ساده و متنوع

بهترین انواع غذا با مرغ چه چیزهایی هستند؟ بهترین غذاهای ایرانی با مرغ کدامند؟ با مرغ چی بپزیم؟ گوشت مرغ یکی از پر طرفدارترین گوشت‌های مصرفی در دنیاست که در تهیه انواع غذاهای سنتی، فرنگی و فست فود از آن‌ها استفاده می‌شود. مرغ که دومین گوشت مصرفی در دنیاست علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها نقش موثری در سلامت بدن شما دارد. یکی از مهم ترین دلایل این موضوع نیز کلسترول کمتر و پروتئین بیشتر آن در مقایسه با منابع گوشتی قرمز است. 

همین موارد باعث شده‌اند که یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی سفره هر خانه‌ای، مرغ باشد. در ادامه قصد داریم تا انواع غذا با مرغ که می‌توانید به سادگی آن را در خانه تهیه کنید را آموزش دهیم. با ما باشید تا سفره رنگین‌تر و خوشمزه‌تری داشته باشید.

نکته مهم

برای اینکه بتوانید از طعم لذیذ مرغ لذت ببرید، مواردی وجود دارند که باید آن‌ها را در نظر گرفته و رعایت کنید. مهم‌ترین مورد، از بین بردن بوی زهم و بد مرغ است. کارهای زیادی برای از بین بردن این بو انجام می‌شود که یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین آن‌ها مرینیت کردن است. مرینیت که مورد استفاده بیشتر سرآشپزان موفق دنیا قرار می‌گیرد، به معنی مزه دار کردن ماده اصلی غذا قبل از پخت است. این کار باید به گونه‌ای انجام شود که طعم و بوی ابتدایی غذا را از بین برده و در نهایت غذای خوشمزه‌تری را به ما تحویل دهد.

برای این کار می‌توانید ادویه‌های موردنظر خود را به مرغ و گوشت خود اضافه کرده و با کنار گذاشتن آن‌ها به مدت چند ساعت اجازه دهید که این مواد به خورد گوشت بروند. استفاده از دستورهای متنوع سس یونانی، سس سبز، سس چینی، و استفاده از ترکیب بی‌نظیر ادویه گرام ماسالا در هنگام طبخ پیشنهاد ما به شماست.

از دیگر موارد بسیار مهم در این زمینه استفاده از مرغ سالم و خوش طعم است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که در زمان خرید توجه کنید که چه مرغ و گوشتی می‌خرید.

یکی از مهم‌ترین مراکزی که می‌تواند مرغ و گوشت سالم و تازه را با سرعت بالا در اختیار شما بگذارد، مزرعه موجان فود است که همواره در تلاش است با جلب رضایتتان، شما را به یکی از مشتریان همیشگی خود تبدیل کند.

استفاده از مرغ در غذا

لیست انواع غذا با مرغ (غذاهای ایرانی)

مرغ یکی از اصلی‌ترین و پراستقبال‌ترین ماده‌های غذایی ایرانی است. کمتر ایرانی را می‌توان پیدا کرد که به انواع غذا با مرغ علاقه نداشته باشد. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا در ابتدا غذاهای ایرانی و سپس غذاهای جدید با مرغ که معمولا در خارج از ایران خورده می‌شود را آموزش دهیم. با ما باشید.

1. ته چین

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به ته چین با آن بوی دلپذیری که دارد، علاقه نداشته باشد. این غذای محبوب و خوش طعم به عنوان یکی از غذاهای مجلسی ایرانی نیز شناخته می‌شود که در مهمانی‌ها پخته می‌شود.

برخلاف چیزی که تصور می‌شود، پخت این غذا چندان سخت نیست و تنها نیاز است در زمان تهیه مواد ته‌دیگ آن دقت و توجه داشته باشید. همچنین در استفاده از زعفران، خساست به خرج ندهید.

غذاهای ایرانی با مرغ

2. زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو نیز درست مانند ته چین یک غذای مجلسی است که در اکثر مهمانی‌ها دیده می‌شود. این غذا در هر خانه‌ای با دستور پخت‌های متفاوتی پخته می‌شود، به همین دلیل، طعم و رنگ بوی متفاوتی دارد و هرکس این غذا را با طعم و رنگ متفاوتی به یاد آورده و دوست دارد.

یکی از مهم‌ترین موارد رای پخت این غذا، توجه به میزان پخت مرغ و مزه سس آن است.

3. انواع غذا با مرغ؛ واویشکا

به دنبال یک غذای ساده بامرغ هستید؟ اگر از غذاهای تکراری و همیشگی خود خسته شده‌اید و به دنبال غذاهای متنوع با مرغ هستید، واویشکا می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب باشد؛ یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین غذاهای گیلانی.

استفاده از سبزیجات مختلف در کنار این غذا و نونی بودن آن باعث شده تا بتوانیم برای یک وعده برنج را از برنامه غذایی خود حذف کنیم.  

خوراک وایشکا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای زمانی است که روز پرمشغله‌ای دارید و به دنبال یک دستور غذای سریع و فوری هستید که نخواهید زمان زیادی را در آشپزخانه بگذرانید.

واویشکای گیلانی

4. مرصع پلو

به دنبال انواع غذاها با مرغ هستید که بتوانید یک مهمان مخصوص را شگفت‌زده و خوشحال کنید؟ از پخت مرصع پلو پشیمان نخواهید شد.

این غذا که با نام جواهر پلو نیز شناخته می‌شود را می‌توان برای هر مهمان سخت‌گیری آماده کرد و از رنگ و بوی سفره لذت برد. شاید جالب باشد که بدانید تاریخچه این غذا به دوران صفوی برمی‌گردد و آن را متعلق به شهر قزوین می‌دانند.

یکی از مهم‌ترین  نکاتی که باعث جذابیت بیشتر این غذا می‌شود، استفاده از مغزهای متنوع و خوش رنگ است که باعث می‌شود هیچ‌کس گرسنه از سفره خارج نشود.

5. اکبر جوجه

اکبر جوجه از غذاهای ایرانی با مرغ است که با پخت آن می‌توان به راحتی لبخند را روی صورت اعضای خانواده آورده و لحظات خوشی را در کنار هم تجربه کرد. می‌دانید چرا به این غذا اکبر جوجه می‌گویند؟ زیرا روش پخت آن اولین بار توسط علی اکبر کلبادی نژاد در شهرستان گلوگاه ابداع شد. 

برای تهیه اکبر جوجه باید از مرغ‌های به شدت تازه و کم وزن استفاده شود؛ به همین دلیل بافت بسیار نرم و لطیفی دارد که در زمان صرف، اصطلاحا در دهان آب می‌شود.

راز خوش طعم شدن اکبر جوجه این است که ابتدا گوشت مرغ را با مواد مختلف طعم‌دار کرده و سپس آن را در مخلوطی از کره و روغن به صورت شناور سرخ می‌کنند. اگر چه این موضوع باعث می‌شود این غذا کالری بالایی داشته باشد اما خوشمزه بودن آن باعث می‌شود چشممان را روی سلامت غذا ببندیم.

انواع غذاها با مرغ؛ اکبر جوجه

6. انواع غذاها با مرغ؛ فسنجان

اگرچه فسنجان غذای پر ریسکی است و ممکن است هرکسی آن را دوست نداشته باشد، اما همچنان در لیست انواع غذا با مرغ مجلسی قرار دارد.

این غذا که با نام سلطان خورشت‌ها شناخته می‌شود را هم می‌توان با مرغ و گوشت تهیه کرد و همه چیز وابسته به سلیقه و طبع غذایی شماست. اگر به دنبال بهترین و خوشمزه‌ترین نتیجه از فسنجان هستید، فکر صرفه جویی در مصرف گردو را از ذهنتان بیرون کنید.

7. شامی مرغ

یکی از انواع غذای نونی سریع با مرغ، شامی است که می‌توان آن را با مرغ نیز تهیه کرد. این غذا که یکی از پرطرفدارترین کتلت‌های ایرانی است شباهت بسیار زیادی به شامی کباب دارد.

اگر به هر دلیلی به طعم گوشت علاقه‌ای ندارید، این غذا می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

شامی کباب

8. مرغ شکم پر

اگر به دنبال یک غذا برای پخت در مناسب‌ها و دورهمی‌ها می‌گردید، پیشنهاد ما به شما مرغ شکم پر است. درست است که روش پخت این غذا در همه جا تقریبا یکسان است؛ اما در نهایت، موادی که شما برای پر کردن شکم مرغ استفاده می‌کنید، تعیین می‌کنند که در سفره باید انتظار چه چیزی را داشته باشید.

انواع غذا با مرغ (غذاهای فرنگی)

نه تنها محبوب‌ترین غذاهای ایرانی با مرغ تهیه می‌شوند، بلکه برای دیگر اقوام نیز، مرغ طعم لذیذ و دلپذیری دارد. در این لیست قصد داریم تا با غذاهای متنوع با مرغ که در سراسر جهان پخته می‌شوند، آشنا شویم.

1. گراتن مرغ و سیب زمینی

گراتن مرغ یک غذای پرطرفدار فرانسوی است که به راحتی در فر و قابلمه پخته می‌شود. گراتن یا گراتین (gratin) نوعی تکنیک تهیه غذاست که در آن روی غذا با پنیر رنده شده و یا پودر سوخاری پوشیده می‌شود. در نهاتی نیز پس از تحت حرارت قرار گرفتن، رنگی کاملا طلایی پیدا می‌کند.

این غذا با مواد مختلفی پخته می‌شود که محبوب‌ترین آن، مرغ است. اما اگر به هر دلیل تمایلی به مرغ ندارید، استفاده از کدو، سیب زمینی، بادمجان، ماکارونی، اسفناج و… نیز می‌تواند نتیجه خوشمزه‌ای داشته باشد.

2. کوردن بلو

کوردن بلو (فرانسوی: Cordon bleu‎) یک غذای اروپایی است که در آن گوشت در پنیز پیچیده می‌شود. اسم این غذا که از زبان فرانسه گرفته شده است، به معنای روبان آبی است؛ اما در زبان آشپزی به گوشتی گفته می‌شود که در میان آن ژامبون و پنیز قرار داده و در نهایت در روغن سرخ می‌کنند.  

3. انواع غذا با مرغ؛ پاته مرغ و قارچ

بهترین غذای فوری بامرغ را می‌توان پاته دانست. این غذا از یک لایه خمیر تشکیل می‌شود که میان آن با مواد مختلف پر می‌شود. خمیری که برای پاته استفاده می‌شود، هزارلا بوده و میان آن را می‌توانید به انتخاب خود با مرغ و سبزیجات مختلف پر کنید.

مقوی و کامل بودن این غذا باعث می‌شود تا بتوان آن را به عنوان ناهار، شام و یا حتی میان وعده نیز صرف کرد.

4. چیکن تیکا ماسالا

چیکن تیکا ماسالا یک غذای هندی است که به روش‌های گوناگونی طبخ می‌شود. این غذا درواقع، پخت مرغ با سس مخصصو هندی و ادویه است؛ البته ما آن را ایرانی کرده و همراه با برنج نیز صرف می‌کنیم.

چیکن تیکا ماسالا

5. چیکن 65

به دنبال یک غذای متنوع و هیجان انگیز بین‌المللی هستید؟ از انواع غذا با مرغ روزمره خسته شده‌اید؟ نگران نباشید! با پختن چیکن 65، می‌توانید طعم جدیدی را تجربه کنید. البته اگر به فلفل حساسیت دارید یا اصلا این ادویه را نمی‌پسندید، این غذای هندی را پیشنهاد نمی‌کنیم.

6. انواع غذا با مرغ؛ سالاد سزار

مطمئنا یالاد سزار را امتحان کرده‌اید! این سالاد که نقشی پر رنگ در سفره‌های ایرانی پیدا کرده است، متعلق به کشور ایتالیاست؛ با این وجود در اکثر کشورها خورده می‌شود.

مهم‌ترین دلیل خوشمزه‌گی این سالاد، سسی است که همراه با آن سرو می‌شود. همچنین شما می‌توانید از مرغ گریل و یا مرغ سوخاری روی آن استفاده کنید.

انواع غذا با مرغ؛ سالاد سزار

7. جرک چیکن یا مرغ گریل تند

جرک نه تنها یک نوع غذا بلکه روشی در آشپزی است که در آن، ماده غذایی موردنظر مانند گوشت یا مرغ را در مخلوطی از ادویه غرق می‌کنید. جرک چیکن یا مرغ گریل تند جامائیکایی نیز با همین روش در ترکیبی از سیر، دارچین، جوز هندی، فلفل فرنگی و آویشن مزه‌دار شده و در نهایت روی چوب درخت فلفل پیمنتو یا درخت گردو یا زغال، کباب و پخته می‌شود.

البته ه راحتی می‌توان آن را روی دستگاه گریل، فر و اجاق گاز نیز پخت.

9. انواع غذا با مرغ؛ پنه آلفردو

پنه آلفردو یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایتالیایی در ایران است که به راحتی و تنها در 30 دقیقه می‌توان آن را تهیه کرد. تنوع بالا در سس‌های پنه آلفردو باعث شده تا هر کسی با هر سلیقه‌ای، از طعم آن لذت ببرد.

پنه آلفردو

10. بریانی مرغ عربی

در همین قدم اول؛ این غذا را بریانی ایرانی اشتباه نگیرید! این غذای پروپیمان، کامل و مجلسی، سرشار از تکه‌های بزرگ گوشت است که در برنج ترکیب شده‌اند.

این غذا که با نام مرغ عربی کبسا نیز شناخته می‌شود، طعمی بسیار لذیذ و جذاب دارد که تنها با یکبار مصرف آن، می‌تواند به یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سفره شما تبدیل شود.

11. چیکن استراگانف

چیکن استراگانف یکی از غذاهای بسیار لذیذ روسیه است که ترکیبی شبیه به بیف استراگانف دارد؛ با این تفاوت که به جای گوشت قرمز، از گوشت مرغ در آن استفاده می‌شود.

مهم‌ترین مزیت این غذا علاوه بر طعم لذیذی که دارد، کم بودن زمان طبخ آن و عدم نیاز به مواد غذایی مختلف و عجیب‌وغریب است؛ به تنها چیزی که نیاز دارید، پیاز، مرغ، قارچ و سیب زمینی است.

چیکن استراگانف

12. سوپ مرغ و ماتسوبال

اگر در خانه مریض دارید و یا برای مهمانی خود به دنبال انواع پیش غذا با مرغ هستید، سوپ مرغ یا ماتسوبال یک انتخاب جذاب برای شما خواهد بود. این غذا که با نام پنیسیلین یهودی نیز شناخته می‌شود، غذایی ساده و خوشمزه است که خواص درمانی جادویی دارد.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا لیستی از انواع غذا با مرغ را ارائه دهیم تا اگر از غذاهای تکراری خسته شده‌اید، از گزینه‌های جدید و متنوع‌تری استفاده کنید. امیدواریم که غذاهای عنوان شده در این مقاله برای شما جذاب بوده باشند؛ چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

نظر خود را بنویسید

پست های مرتبط

کلیدواژه مورد نظر خود را برای جستجو وارد نمایید.