Logo Loading

رسانه موجان

انواع گوشت پروسس و طعم‌های بی‌نظیر آن در سفره‌های شما

انواع گوشت پروسس و طعم‌های بی‌نظیر آن در سفره‌های شما

انواع گوشت پروسس چستند؟ با توجه به صنعتی شدن جوامع و تمایل روز افزون افراد به صرفه جویی در وقت، بازار به سمت تولید انواع گوشت قرمز و فرآورده‌های آن و مواد پروتئینی تمایل زیادی نشان داده است. صنعت گوشت و فرآورده‌های آن نیز هم راستا با این تغییر، در حال تبدیل به یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنایع غذایی است. وقتی صحبت از فرآورده‌های گوشتی  و یا گوشت پروسس به میان می‌آید، منظور محصولاتی است که حداقل نیمی از ترکیب آن‌ها را گوشت (قرمز، سفید) تشکیل داده باشد.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند مورد از محبوب‌ترین فرآورده‌های گوشتی آشنا کنیم تا حتما طعم متفاوت آن‌ها را امتحان کنید؛ با ما همراه باشید. اگر قصد خرید محصولات گوشت قرمز و سفید با بهترین کیفیت موجود در بازار را دارید، مزرعه موجان می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. ما در تلاش هستیم با ارائه محصولاتی تازه، سالم و خوشمزه، شما را به یکی از دوستان همیشگی خود تبدیل کنیم تا یک عضو همیشگی در سفره‌هایتان باشیم.

انواع گوشت پروسس

هنگام خرید انواع فراورده های گوشتی به یاد داشته باشید که قیمت انواع محصولات را با توجه به عواملی مانند درصد گوشت، نحوه بسته بندی و ظاهر آن تخمین می‌زنند. اینکه کدام قسمت بدن حیوان در زمان تهیه محصول موردنظر استفاده شده است نیز در قیمت نهایی تاثیرگذار است. به طور کلی، قسمت‌های مختلف بدن مرغ از جمله ران، سینه و بال‌های آن در هنگام طبخ استفاده می‌شود، اما در تهیه انواع گوشت فرآوری شده از قسمت‌های دیگر بدن حیوانات نیز استفاده می‌شود. در ادامه شما را با انواع گوشت های فرآوری شده آشنا خواهیم کرد.

1. ناگت

ناگت یکی از انواع فراورده های گوشتی از گوشت مرغ هستند. بعد از تهیه گوشت، آن‌ها را به روش خانگی یا صنعتی در آرد سوخاری غلتانده و سرخ می‌کنند. این محصول ابتدا در ایالات متحده توزیع شد؛ با این هدف که بتوان به شکلی دیگر از قسمت‌های غیر قابل مصرف انواع گوشت (گوشت مرغ، ماهی و قرمز) ‌استفاده کرد. ناگت‌ها انواع مختلفی دارند که از مرعروف‌ترین آن‌ها می‌توان به ناگت مرغ، گوشت، میگو و سبزیجات اشاره کرد. توصیه می‌کنیم که این غذا را با سالادی که از هویج، گوجه‌فرنگی، کاهو، جوانه گندم و حتی فلفل دلمه‌ای تهیه شده، میل کنید؛ زیرا بدین شکل، هم مقداری منابع پروتئینی دریافت کرده‌‌اید و هم از گروه سبزی‌ها.


پیشنهاد مطالعه: مرغ نیز درست مانند گوشت قرمز فرآورده‌های متفاوتی دارد که آشنایی با آن‌ها باعث می‌شود، بتوانید از غذاهای متنوع‌تری استفاده کنید. برای آشنایی با این محصولات، می‌توانید با مراجعه به وبلاگ موجان، از محتوای مقاله خواص گوشت مرغ استفاده کنید.


ناگت

2. انواع گوشت پروسس: کالباس

به جرئت می‌توان گفت که کالباس پرطرفدارترین فرآورده گوشتی است. برای تهیه این محصول، گوشت را با انواع ادویه‌ها، سیر، قارچ و انواع خلال مانند پسته و بادام مخلوط می‌کنند که باعث طعم متفاوت آن می‌شود. از مهم‌ترین دلایلی که باعث طعم لذیذ کالباس می‌شود، می‌توان به سیر و زنجبیل اشاره کرد.

کالباس هم مانند انواع گوشت پروسس از گوشت‌های مختلفی مانند مرغ و گوساله تهیه می‌شود که شما می‌توانید با توجه به ذائقه خود، یکی را انتخاب کنید.

مواد تشكيل دهنده و افزودنی كالباس حرارت ديده شامل گوشت، چربی، نمک، املاح، اسيدهای خوراكی، فسفات، امولسيفايرها و پروتئين‌های بيگانه است که می‌توان آن‌ها را در انواع مختلفی تقسم بندی کرد:

  • پپرونی
  • گیاهی
  • مارتادلا و سالامی  (مارتادلا محصولی ایتالیایی با 40 درصد گوشت قرمز و پروتئین سویاست که به کالباس سنتی نیز معروف است.)

برای تهیه کالباس سالامی، گوشت باید 24 ساعت تخمیر شود تا باکتری‌های آن حین تخمیر، فعال و در نتیجه کپک تشکیل شود. کپک حاصل سبب طعم لذیذ این فرآورده، حفاظت از آن در برابر فساد و تسهیل خشک شدن آن می‌گردد.

کالباس گوشت

3. ژامبون

ژامبون یکی از انواع فست‌فود‌های موجود در بازار است که در تهیه آن اغلب از گوشت ران استفاده می‌شود. شاید جالب باشد که بدانید ژامبون غذایی فرانسوی است که به دو صورت دودی و ساده به بازار عرضه می‌گردد.

در تهیه این ماده غذایی خوشمزه، گوشت مورد نظر پس از مخلوط شدن با انواع مواد افزودنی از جمله ادویه‌ها و نمک به صورت دودی و ساده قابل استفاده است. پیتزا، لازانیا و انواع ساندویچ‌‌ها، از محبوب‌ترین غذاهایی هستند که در آن‌ها از این ژامبون استفاده می‌شود.


پیشنهاد مطالعه: اگر قصد تهیه لازانیا دارید، می‌توانید با دستور پختی که ما در وبلاگ موجان قرار داده‌ایم، این غذا را به راحتی و با طعمی بی‌نظیر تهیه کنید. از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: طرز تهیه لازانیا گوشت .


انواع گوشت پروسس ژامبون

4. انواع گوشت پروسس: بیکن

بیکن نوعی محصول فرآوری شده است که شباهت بسیاری به کالباس و ژامبون دارد. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اصل بیکن از گوشت پهلوهای خوک تهیه می‌شود؛ اما برخی از مردم بنا به دلایل مذهبی یا رژیم‌‌های غذایی متفاوت، از خوردن گوشت خوک و در نتیجه بیکن آن اجتناب می‌‌کنند.

همچنین در کشورهای مسلمان، این خوراک را با گوشت گوساله که بدون استخوان راسته یا سردست باشد، یا گوشت گوسفند، مرغ یا بوقلمون درست می‌کنند.

در تهیه این محصول، پس از نمک سود کردن گوشت، آن را خشک یا دودی کرده و با توجه به قسمت‌هایی که برش میخورد، آن را به شش گروه تقسیم می‌کنند؛ بیکن پشت یا کمر، بیکن گردن، بیکن شانه، بیکن چانه، بیکن شکم، و بیکن رگه دار.

بیکن گوشت

5. همبرگر

برگرها در میان انواع گوشت پروسس، بسیار متنوع و پرطرفدار هستند. در طول دهه‌های اخیر و با توجه به صنعتی شدن سبک زندگی، مردم نیز به سرعت سبک زندگی خود را تغییر داده و به غذاهایی روی آوردند که نیاز به وقت و امکانات کمتری داشته باشد. در این میان همبرگر به علت روش تهیه آسان، خوشمزگی و قیمت مناسب، به عنوان یک مکمل غذایی با ارزش و تأمین کننده پروتئین در سفره غذایی گنجانده شد. این محصول از گوشت گاو، مرغ و سایر منابع پروتئینی می‌تواند تهیه شود.

همبرگر از انواع گوشت قرمز

6. انواع گوشت پروسس: میت لوف

میت لوف همانطور که از نامش پیداست، از دیگر انواع فراورده های گوشتی است که با مواد مختلف ترکیب شده و در نهایت به شکل یک نان درآمده و به صورت پخته یا دودی تهیه می‌شود.

این غذا در نهایت یا با استفاده از فشار دست روی تابه تخت می‌شود و یا به همان شکل نان پخته می‌شود. اگر قصد تهیه این غذا را دارید، گزینه‌های زیادی برای مواد اولیه آن در اختیار دارید؛ گوشت گاو، گوساله، بره، گوسفند، مرغ و یا موجودات دریایی. همچنین اگر نمی‌خواهید از محصولات گوشتی استفاده کنید، عدس یا بلغور نیز انتخاب‌های مناسبی هستند.

میت لوف و انواع فراورده های گوشتی

7. انواع گوشت قرمز: پاسترامی

پاسترامی از مشهورترین و گران‌ترین انواع گوشت پروسس هستند. این غذا از قسمت سفید ران گوساله‌های جوان تهیه می‌شود. از دلایلی که باعث می‌شود تا پاسترامی گزینه گران قیمتی باشد، استفاده از گوشت سفید ران است؛ سفید ران کمیاب‌ترین و با ارزش‌ترین قسمت هر گوساله جوان برای بازار مصرف است.

انواع گوشت قرمز: پاسترامی

8. رست بیف

رست بیف نیز درست ماند پاسترامی از قسمت سفید ران گوساله تهیه می‌شود. البته می‌توان از راسته گوساله را نیز سرخ کرده و از آن استفاده کرد. برای تهیه رست بیف، ابتدا تمامی چربی‌های سطح گوشت، جدا شده و سپس تمامی قسمت‌های آن را به طور کامل سرخ می‌کنند. در نهایت این مواد گوشتی در فویل آلمینیومی پیچیده شده و به مدت 3 الی 4 ساعت در فر پخته می‌شود.

رست بیف

9. انواع گوشت فرآوری شده: سالامی

در بازارهای جهانی، سالامی از گوشت فرآوری شده خوک تهیه می‌شود. اما مسلمانان به دلایل مذهبی، از گوشت گاو و دیگر ماکیان برای تهیه این غذا استفاده می‌کنند. 

برای تهیه سالامی که یکی از انواع سوسیس است، باید گوشت گوساله را با موادی مانند سیر، نمک، چربی حیوانی، انواع ادویه، فلفل سفید، گیاهان معطر و کمی سرکه ترکیب کنید. سپس گوشت را کاملا خشک کرده و به همان روش سوسیس، آن را در یک روکش طبیعی که معمولا روده گوسفند است، می‌پیچند.

سالامی

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با بهترین انواع گوشت پروسس موجود در بازار آشنا کرده و بررسی کنیم که هر کدام از آن‌ها چگونه تولید می‌شوند. چنانچه در مورد هریک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

نظر خود را بنویسید

پست های مرتبط

کلیدواژه مورد نظر خود را برای جستجو وارد نمایید.