Logo Loading

رسانه موجان

18 تا از خوراکی های چربی سوز برای کاهش وزن در کمترین زمان

18 تا از خوراکی های چربی سوز برای کاهش وزن در کمترین زمان

خوراکی های چربی سوز کمکی به کاهش وزن ما می‌کنند؟ بهترین مواد غذایی لاغر کننده و چربی سوز کدامند؟ تناسب اندام از ایده‌آل‌های هرانسانی است. همه ما به دنبال آن هستیم که وزن خود را کاهش داده و علاوه بر ظاهر جذاب‌تر، بدن سالم‌تری نیز داشته باشیم. اضافه وزن نه تنها ظاهر ما را به هم می‌ریزد، بلکه برای سلامتی نیز مضر است.

انباشت چربی در بدن، می‌تواند به مشکلات جدی مانند دیابت، فشار خون و مشکلات قلبی و کبدی منجر شود.بنابراین از بین بردن آن‌ها و در نهایت کاهش وزن هدف هر کسی است که از رفتن به روی ترازو می‌ترسد!

از میان چربی‌هایی که در بدن جمع می‌شوند، آن‌هایی که در قسمت شکمی بوده و ظاهر بدن فرد را چاق و بدشکل می‌کنند، بدترین قسمت ماجرا هستند. برای از بین بردن چربی‌ها و رهایی از عذاب وجدان ناشی از غذا خوردن، راه‌های زیادی وجود دارد؛ رژیم غذایی، ورزش، عمل جراحی و… .

مطمئنا رعایت تمامی این سه مورد می‌تواند اندام شما را به یک مجسمه یونانی تبدیل کند، اما متاسفانه زمان انجام همیشگی ورزش را نداریم و نمی‌توانیم زمان زیادی را به این کار اختصاص دهیم. در اینجاست که مصرف خوراکی های چربی سوز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

شما با خوردن غذاهای چربی سوز می‌توانید با تحریک متابولیسم بدن به از بین رفتن چربی‌ها کمک کنید. این خوراکی‌ها جایگزین خیلی خوبی برای شیرینی‌جات و تنقلات چاق‌کننده هستند؛ البته نه به آن خوشمزگی ولی چاره‌ای نیست!

در نتیجه باید این مواد غذایی چربی سوز را به سبد غذایی خود اضافه کرده و با همراه کردن ورزش در این برنامه، تلاش کنید که سلامت خود را به دست آورده و به اندام زیبایی که در ذهن دارید، برسید.

غذاهای چربی سوز

خوراکی های چربی سوز

غذاهای چربی سوز بسیاری وجود دارند که می‌توانید با مصرف آن‌ها عددهای کوچک‌تری را روی ترازو ببینید، اما در این مقاله ما تلاش کردیم، سالم‌ترین، موثرترین و البته ارزا‌ن‌ترین آن‌ها را معرفی کنیم؛ با ما باشید.

1. کرفس راهی موثر برای کاهش وزن

کرفس یکی از بهترین مواد غذایی چربی سوز است. این ماده با رساندن آب و فیبر کافی به بدن، از یبوست جلوگیری می‌کند. جالب است بدانید که کرفس علاوه بر چربی سوزی و کاهش وزن، کلسیم و ویتامین سی هم به بدن شما می‌رساند؛ پس استفاده از آن، تاثیر بسیار مثبتی بر سلامتی شما دارد.

برای افزایش خاصیت چربی سوزی کرفس، پیشنهاد می‌کنیم حتما نصف لیوان آب کرفس را قبل از ناهار یا شام بنوشید.؛ این کار کمک می‌کند تا اشتهای کمتری به خوردن غذا داشته باشید. همچنین می‌توانید از کرفس برای تهیه سالاد و انواع غذاها استفاده کنید.

«مصرف کرفس خام خواص آنتی اکسیدانی بیشتری به بدن می‌رساند.»

2. لبنیات از بهترین غذاهای چربی سوز

مصرف لبنیات میزان کلسیم بدن را بالا می‌برد و به بهبود وضعیت آن کمک می‌کند. در صورت پایین بودن میزان کلسیم، هورمون‌هایی در بدن ترشح می‌شوند که باعث می‌شوند چربی‌ها در بدن جذب شده و باقی بمانند. اما مصرف انواع لبنیات مانند شیر، ماست و پنیر، از تجمع چربی در بدن جلوگیری می‌کند. 

همچنین خوردن ماست حاوی پروتئین، می‌تواند شما را سیر نگه داشته و مانع چاقی شود. ماست یونانی یکی از بهترین خوراکی های چربی سوز لبنیاتی است که حاوی انواع ویتامین، مواد معدنی و پروتئین است که می‌تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد.

«لازم به ذکر است که ماست یونانی می‌تواند به شکل تاثیرگذاری قند خون را متعادل کند.»

در نتیجه استفاده از لبنیات امری واجب برای داشتن بدنی سالم است؛ حتی اگر به دنبال کاهش وزن هم نیستید.

3. هندوانه از خوراکی های چربی سوز

اگر هنوانه دوست دارید، برای رسیدن به اندام ایده‌آل، چند قدم جلوتر هستید! یک رژیم غذایی چربی سوز مناسب، با خوراکی‌های آبداری مانند هندوانه ممکن نیست.

هندوانه از میوه‌هایی است که حجم زیادی از آن را آب تشکیل می‌دهد؛ بنابراین معده شما را پر کرده و برای مدت زیادی شکم‌تان را سیر نگه می‌دارد. به خصوص اگر قبل از غذا هندوانه بخورید.

همچنین هندوانه منبعی غنی از ویتامین B6، B1 و C است و در نتیجه یک ماده غذایی مناسب برای چربی سوزی و رژیم کم کالری است.

4. چای سبز برای رسیدن به اندام ایده‌آل

چای سبز یکی از نوشیدنی‌ها و مواد چربی سوز مورد علاقه ورزشکاران است. این چای، منبعی سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به چربی سوزی کمک می‌کند. دلیل چربی سوز بودن این نوشیدنی، وجود ماده‌ای به نام کاتچین است که نوعی آنتی اکسیدان محسوب شده و متابولیسم و چربی سوزی بدن را افزایش می‌دهد.

«به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی نباید چای سبز را بیش از حد مصرف کنید. به یاد داشته باشید که حتی مصرف زیاد مفیدترین چیزها نیز می‌تواند آسیب‌رسان باشد.»

5. خوراکی های چربی سوز؛ تخم مرغ

تخم مرغ حاوی ویتامین B12 است که تاثیر بالایی بر چربی سوزی دارد. تخم مرغ همچنین منبع پروتئین است و می‌تواند در سیر نگه داشتن شما موثر باشد. تحقیقات نشان داده کسانی که تخم مرغ را به عنوان صبحانه صرف می‌کنند، نسبت به کسانی که شیرینی و شکر می‌خورند، اندام ایده آل‌تری دارند.

«البته تخم مرغ کلسترول بالایی دارد و اگر مبتلا به کلسترول خون هستید باید در مصرف آن احتیاط کرده و برای مصرف آن با پزشک مشورت کنید.»

6. مغزها از مواد غذایی لاغر کننده و چربی سوز

مغزها و آجیل خوش‌مزه‌ترین ماده غذایی در این لیست هستند. درست است که اضافه کردن آن به رژیم غذایی چربی سوز از نظر اقتصادی باعث شوک شما می‌شود؛ اما نقش تاثیرگذار آن‌ها در کنترل اشتها، غیرقابل انکار است و می‌تواند در مدت زمان کمتری وزن شما را پایین بیاورد.

مغزها سرشار از پروتئین و مواد معدنی و چربی‌های مفید هستند و اضافه کردن آن‌ها به رژیم غذایی به هیچ عنوان باعث چاق شدن نمی‌شود. این ماده غذایی می‌تواند شما را سیر نگه داشته و با منبع ویتامینی که دارد به سلامت پوست و موی شما نیز کمک کنند. بنابراین حتما تعدادی بادام، پسته و فندق در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید تا از خاصیت‌های فوق‌العاده آن‌ها محروم نمانید. 

7. ماهی و لاغری

شاید باور نکنید اما گوشت ماهی مفیدتر و پر خاصیت‌تر از گوشت است و مصرف آن فایده بیشتری دارد. به طور کلی، ماهی پروتئین بسیار بالایی داشته و همین امر می‌تواند به سیر نگه داشتن شما و کاهش وزنتان کمک کند.

برخلاف تصور عموم ماهی‌های چرب مانند سالمون مقدار زیادی چربی امگا3 دارند و به همین دلیل، به  کاهش وزن و کنترل اشتها کمک می‌کنند. همچنین ماهی مانع استرس و چاقی شکم نیز می‌شود.

«در واقع در میان انواع گوشت، ماهی بهترین گزینه برای چربی سوزی است.»

8.  غذاهای چربی سوز؛ فلفل قرمز

تحقیقات نشان داده افرادی که در رژیم غذایی خود از فلفل استفاده می‌کنند، معمولا شکم کوچک‌تر و پهلوهای باریک‌تری دارند. دو آنتی اکسیدان قوی به نام‌های بتاکاروتن و لیکوپن در فلفل قرمز وجود دارد که می‌توانند ترکیبات مضر چربی را از بدن دفع کنند. همچنین فلفل حاوی ویتامین سی هم هست که در چربی سوزی موثر است.

9. مصرف خیار برای رسیدن به وزن ایده‌آل

خیار می‌تواند یکی از بهترین خوراکی های چربی سوز مفید باشد. این میوه مقادیر زیادی آب، مواد معدنی و ویتامین داشته و همچنین بسیار کم کالری است. در نتیجه خوردن سالاد خیار می‌تواند تا حد قابل توجهی به چربی سوزی و کاهش وزن شما کمک کند. همچنین دفع سموم بدن و بهبود کارکرد سیستم گوارشی از دیگر نتایج اضافه کردن خیار به رژیم غذایی چربی سوز است..

مصرف خیار برای رسیدن به وزن ایده‌آل

10. سرکه سیب از مواد چربی سوز

مطالعات نشان داده‌اند که ترکیب اسید استیک موجود در سرکه باعث از بین رفتن چربی‌ها شده و وزن را کاهش می‌دهد؛ به خصوص سرکه سیب که حتی برای سلامتی نیز توصیه شده است.

سرکه سیب می‌تواند اشتهای شما را کنترل کرده و میزان قند خون و انسولین موجود در بدنش را نیز کاهش دهد.

11. خوراکی های چربی سوز؛ روغن زیتون 

باید قبول کنید که بدن شما به مقداری چربی نیاز دارد تا بتواند گرسنگی را کنترل کند. در غیر اینصورت، آسیبی که به خود وارد می‌کنید، می‌تواند غیرقابل جبران باشد.

پیشنهاد ما این است که به جای چربی‌های مضر، از چربی‌های غیر اشباع، مانند روغن زیتون و کانولا استفاده کنید. این روغن‌ها می‌توانند اشتها را کنترل کرده و کلسترول خون را پایین نگه دارند.

«روغن زیتون از سالم‌ترین روغن‌هاست. این روغن هورمون‌هایی را آزاد می‌کند که به سیر نگه داشتن شما کمک می‌کند.»

خوراکی های چربی سوز؛ روغن زیتون 

12. پیاز و کاهش وزن در زمان کوتاه

پیاز خاصیت‌های زیادی برای بدن دارد؛ علاوه بر اینکه با مصرف پیاز می‌توانید چربی سوزی کرده و وزن کم کنید، این ماده می‌تواند از انسداد و لختگی خون نیز جلوگیری کرده و موجب تقویت جریان خون در رگ‌های شما شود. اگر هم از ابتلا به بیماری‌ها قلبی می‌ترسید، پیاز بهترین کمک برای کم کردن این استرس برای شماست.

13. سبزیجات به رژیم کمک می‌کند؟

سبزیجات از آن خوراکی های چربی سوز ضروری است که باید در رژیم غذایی ما وجود داشته باشد. این ماده سرشار از ویتامین، مواد معدنی و فیبر بوده و همچنین می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم گوارشی شما کمک کنند.

شما با مصرف سبزیجات، می‌توانید فیبر بیشتر و کالری کمتری به بدن برسانید. در نتیجه دیگر پرخوری نکرده و اشتهای کنترل شده‌تری دارید. پیشنهاد می‌کنیم کلم بروکلی و اسفناج را در رژیم غذایی خود به عنوان خوراکی‌های چربی سوز اضافه کنید.

14. چاقم! شکلات تلخ بخورم؟

یکی از مواد غذایی لاغر کننده و چربی سوز خوشمزه شکلات تلخ است. تعجب نکنید! واقعا شکلات تلخ به کاهش وزن شما کمک می‌کند؛ البته مصرف کنترل شده آن. شما با مصرف این خوراکی لذت زیادی برده و همزمان به کاهش وزن خود کمک می‌کنید.

شکلات تلخ مقدار فراوانی روی یا زینک به بدن می‌رساند؛ زینک باعث گردش بهتر لیپتن در بدن می‌شود. در نتیجه چربی سوزی بیشتر شده و در نهایت ذخایر چربی بدن از بین رفته و وزن پایین می‌آید.

«مصرف شکلات تلخ در از بین بردن چربی‌های شکمی موثر است.»

15. خوراکی های چربی سوز؛ سیب

یکی دیگر از مواد غذایی چربی سوز به خصوص در ناحیه شکمی سیب است. شما با مصرف این میوه خوشمزه، می‌توانید در کاهش چربی‌های بدن به خصوص شکم موفق عمل کنید.

ترکیبات بسیار مفید موجود در سیب مانند انواع فلاونوئیدها، بتاکاروتن، فیبر خوراکی و فیتواسترول کمک می‌کند شما مدت زمان بیشتری سیر مانده و در نتیجه پرخوری نمی‌کنید.

همچنین ماده‌ای به نام اسید پکتین در سیب وجود دارد که تاثیر فوق العاده‌ای در کاهش وزن دارد. هنگامی که پکتین وارد معده می‌شود، ترکیبی ژله‌ای می‌سازد که در برابر کلسترول و چربی از بدن محافظت می‌کند.

16. لیمو ترش رو مزه کن!

حتما خواص مختلف لیمو بارها به گوشتان خورده است و می‌دانید که می‌تواند به هضم بهتر غذا کمک کند. این میوه به بهبود حرکات روده، کاهش گرسنگی و لاغری شکم و بدن کمک می‌کند.

آب لیمو می‌تواند به عنوان ماده‌ای مناسب برای چربی سوزی در رژیم غذایی گنجانده شود. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که به هیچ وجه در مصرف لیمو ترش زیاده روی نکنید تا باعث اسیدی شدن و رفلاکس معده نشوید. همچنین در صورت داشتن مشکل ریفلاکس معده حتما با پزشک مشورت کنید.

17. قهوه بخور! لاغر شو!

یکی دیگر از مواد خوراکی خوشمزه که می‌تواند در چربی سوزی موثر باشد، قهوه است. قهوه سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به از بین رفتن چربی‌ها کمک می‌کند.

«درست مانند دیگر مواد کافئین‌دار، مصرف زیاد این قهوه نیز به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود.»

استفاده از قهوه

18. حبوبات از غذاهای چربی سوز

حبوبات منبع سرشاری از پروتئین و فیبر بوده و به چربی سوزی کمک می‌کنند. شما با مصرف لوبیا، عدس، لپه و دیگر حبوبات به جای غذاهای چرب، می‌توانید تا حد زیادی در کاهش وزن موفق عمل کنید. با این کار چربی‌های اشباع بدن کم شده و با فیبر جایگزین می‌شوند.

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا خوراکی های چربی سوز را که در روند چربی سوزی و کاهش وزن مفید هستند را معرفی کنیم. اما فراموش نکنید که مصرف این مواد باید در یک رژیم غذایی مناسب و همچنین به همراه ورزش منظم باشد. مصرف مواد غذایی چربی سوز مفید و موثر است اما ورزش و رژیم غذایی مناسب دو لازمه اصلی لاغری هستند و باید به طور مداوم در روتین زندگی ما باشند.

امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ دهند. چنانچه در مورد هریک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

نظر خود را بنویسید

پست های مرتبط

کلیدواژه مورد نظر خود را برای جستجو وارد نمایید.